maandag 8 november 2010

Tagging en Social bookmarking #12

Tagging is een handig middel om online content, met behulp van bezoekers van een website, te ontsluiten op het web of in andere bestanden.
De heemkunde vereniging van Helden is actief op dit gebied met foto's. Zie: http://www.moennik.nl/foto%20adlib/101673.html. De ontsluiting is bij deze vereniging vooral gericht op namen van personen. Het evenement waarom een foto is gemaakt is niet zo vaak onderwerp van tag verzoeken.
Tagging is heel handig als je veel hulp nodig hebt voor de beschrijving / ontsluiting van materiaal.

Social bookmarking heeft voor mij op dit moment nog weinig waarde.
Leuk om te weten dat het kan. Ik las in de blog van Thijs over het eventuele gevaar dat er marketing op los wordt gelaten. Daar kan ik me heel goed wat bij voorstellen.

Ik kan me wel voorstellen dat groepen mensen, met dezelfde interesse, met behulp van Social bookmarking gemakkelijker kennis kunnen delen.

Geen opmerkingen: