zaterdag 13 november 2010

Microbloggen met Twitter #15

Microbloggen of te wel Twitter kan mij helemaal niet bekoren.
Wat ik lees vind ik veelal onzin. Onnodige afleiding van de dagelijkse zaken.
Ik wil helemaal niet over de schouders van mijn kennissen en beroemdheden meekijken.

Twitter is wel heel handig voor nieuws dat snel verspreid moet worden.
Werd het nieuws over de tsunami 2e kerstdag enkele jaren geleden ook via Twitter verspreid?
Ik kan me voorstellen dat dit wel enkele dagen aan snellere hulp heeft uitgemaakt. Twitter als nieuwsbron dat zie ik wel zitten. Ik hoor het nieuws dan wel via andere kanalen.
Voor beroepsgroepen zoals journalisten en voor informatie die heel snel verspreid moet worden is Twitter een goed hulpmiddel.

Voor het archief kan ik me nog geen nuttige functie voorstellen.

Geen opmerkingen: