dinsdag 23 november 2010

Sociale netwerken en wat er in te doen is #17

Sociale netwerken ze zijn er al een hele tijd.
Vooral jeugd zag de voordelen van deze sites.
Ze maken sneller contact en delen hun belevenissen en gevoel met al hun "vrienden".
Is de informatie die je plaatst vertrouwelijk en dus alleen voor je vrienden te zien of gaat die wereldwijd. De berichten rondom Facebook bevestigen mijn mening, dat alles wat je op internet plaatst in principe openbaar is. Je zit bij wijze van spreken op de openbare weg. Ook al geeft het netwerk aan dat je iets vertrouwelijk kunt plaatsen. Hoe controleer je dat?
Ik ben dus geen gebruiker van die sites voor privé doeleinden. Zakelijk vind ik de sites geweldig.
Archief 2.0, Breed, LinkedIn zijn prima instrument om kennis te delen en samen projecten te verwezenlijken. Ons eigen 23 dingen gebeuren is ook vanuit Archief 2.0 getart. LinkedIn moest ik echt nog ontdekken. Voor ik het wist had ik al tientallen vrienden. Veelal collega's die ik dagelijks op mijn werk zie. Wat is het nut dacht ik? Maar de samenwerking over de archief visie heeft mij doen inzien dat het een heel nuttig instrument kan zijn.
Tot slot nog even iets over SchoolBANk. Deze site vind ik klantonvriendelijk. Je bent zo binnen en dan moet je opeens lid worden van SchoolBANKplus. Mij niet gezien. Ik ontdekte trouwens maar één klasgenote. Dat zal de leeftijd wel zijn denk ik.

Geen opmerkingen: