maandag 21 juni 2010

RSS Feeds, voor mij dé uitvinding!

Zojuist heb ik me door de tekst en opdrchten van de RSS feeds #4 heen gewerkt.
Sinds ik ruim een jaar geleden met dit verschijnsel kennismaakte gebruik ik het dagelijks.
Het regionale nieuws, L1, Informatie Professional en Archiefforum volg ik met Feedreader.
Waarom Feedreader? Wel nu zodra ik thuis mijn computer opstart verschijnt feedreader met het nieuws.
Op mijn werk zou ik dat niet willen, omdat ik daar op diverse plekken steeds opnieuw opstart. Bovendien steelt feedreader dan te veel van mijn werktijd.
Op mijn werk vind ik de RSS reader van Google geschikter, omdat die zich niet opdringen en pas werken als ik ze aanklik.

De RSSfeeds met blogs van 23 archiefdingen vind ik hopeloos. Wat een rommel en wat een nietszeggende opmerkingen. Goed voor de cursus, maar daarna moet er in mijn visie snel overgegaan worden naar inhoudelijke correspondentie, anders is mijn aandacht niet vast te houden voor zo'n, RSSfeed.

Conclusie met RSS feeds moet je zeer selectief omgaan. Abonneer je alleen op dat wat je echt interessant vindt om te volgen.

Groetjes,

Toos

Geen opmerkingen: